آمار مطالب

کل مطالب : 616
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 24
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 1051
بازدید سال : 3124
بازدید کلی : 120021

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان turekish و آدرس kishturr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان آزادگاه كيش، اولين گواهي انطباق براساس نتايج امتحان هاي بعمل آمده براي يكي از شركت هاي پرکار درجزيره كيش صادر ومحموله اين شركت دركوتاهترين موعد ممكن ترخيص شد.سازمان منطقه آزاد كيش با منظور بستر سازي براي رونق اقتصادي وحمايت سرمايه گذاران ، توليد كنندگان ومصرف كنندگان تفاهم نامه اي با سازمان ملي استاندارد ، منعقد كرد كه طبق اين تفاهم نامه امور كنترل كيفيت صادرات و واردات وترخيص كالا درجزيره كيش سپریدن مي شود.گفتني است پيش از اين سپریدن اين امور نيازمند مراجعه بازرگانان به اداره كل استاندارد ایالت هرمزگان درشهر بندرعباس بود كه نیست کردن زياد هزينه وزمان را براي متقاضيان درپي داشت .

تعداد بازدید از این مطلب: 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان آزادگاه كيش به نقل از روزنامه شرق، در اقتصاد امروز جهان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، زیرا بعد از آسانی واردات و صادرات در این مناطق، مباحثی هم‌چون سرمایه‌گذاری، توریسم و خدمات متنوع سایر نیز به مرور بر ویژگی‌های این مناطق افزوده شده است و از همین رو همگان بر بایستگی بهره‌گیری درست از پتانسیل‌های این مناطق در جهت توسعه اقتصادی، ارزآوری، اشتغال‌زایی ورود به بازارهای بین‌المللی واقف هستند. در این میانی نقش دولت‌ها و نحوه مدیریت بر این مناطق غیرقابل انکار است. همان‌طور که شاهد بودیم، در دوران احمدی‌نژاد آزادگاه ها به حیاط خلوت دولت تبدیل شد و پی‌گیری تخلفات مفصل آن دوران به‌ویژه در حوزه واگذاری‌ها به دولت یازدهم کشیده شد.

گذشته از این‌که چه کسانی رئیس بروز آن چگونگی نابسامان در آزادگاه ها بودند، باید دید که تغییر دولت چگونه از برپایی شرایطی همانند به آن ممانعت می‌کند و مدیران جدید چطور در جهت رشد و توسعه منطقه می‌کوشند. وزیران عضو شورای انسجام مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و اخص اقتصادی در جلسه ٢٧ شهریور ماه سال گذشته به استناد ریشه-بن-بیخ یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره جدید سازمان آزادگاه کیش را شناسایی کردند و این ناحیه بعد از همه آن جار و جنجال‌ها به علی‌اصغر مونسان سپرده شد. الان پس از یک سال و چند ماه وقت آن دریافتی است لغایت ببینیم که چگونه عمل کرده و وعده‌های خود را به کجا رسانده است. احد از مهم‌ترین وعده‌های مدیرعامل پسین انجام اقدامات کنترلی در جهت ممانعت از بروز تباهی مالی به‌ویژه در بخش مسکن بود. علی‌اصغر مونسان تیرماه در گفت‌وگو با روزنامه شرق دو اقدام این سازمان در این امتداد را این‌گونه کالبدشناسی کرد: «واگذاری‌ها از تحت وارسی مستقیم مدیرعامل منطقه آزاد خارج شده و شخص مدیرعامل نمی‌تواند نقشی در این واگذاری‌ها ایفا کند.» به گفته مونسان گسترش اتوماسیون به‌عنوان ابزاری برای شفاف‌سازی، به‌ویژه در دو معاونت سرمایه‌گذاری و شهرسازی، در اجازه شغل قرار گرفته لغایت از دخالت سر راست افراد در محاسبات به دور باشد. او هم‌چنین درخصوص پرونده‌های گذشته نیز اعلام کرده بود که هر جا پرماسیدن نماییم منافع سازمان از بین رفته و حقی از سازمان تضییع شده، وارد عمل شده‌ایم و ده‌ها متر مربع زمین را در همین راستا به سازمان بازگردانده‌ایم. مدیرعامل سازمان آزادگاه در همان گفت‌وگو اظهار کرد که بساط بورس‌بازان زمین را هم در کیش برچیده‌ایم و به‌زودی حباب قیمت مسکن در کیش می‌ترکد. او وعده داده بود برای این‌که قیمت‌ها شکسته و منطقی شود، طرح ساخت ١٠٠٠ یکتا مسکونی را در منطقه آزاد کیش اجرا خواهد شد. حالا پس از چند ماه نگاهی مجدد به عملکرد او و سازمان آزادگاه در کیش داریم الی صریح شود که کدام‌یک از وعده‌ها عملیاتی شده و کدام‌یک روی زمین باقیمانده است. به‌عنوان مثال همین طرح ساخت ١٠٠٠ یکتا مسکونی پس از سپریدن امور مطالعاتی وارد فاز اجرایی شده و کلنگ آن زمین خورده است. به گفته مسئولان منطقه آزاد، این ١٠٠٠ واحد به صورت غیرقابل فروش و غیرقابل تفکیک در کمر بستن بخش صنعت و هتل‌داری قرار می‌گیرد الی در جهت اسکان کارکنانشان متعلق به استفاده کنند..علاوه بر این، سازمان آزادگاه در حوزه امور شهری طرح‌های دیگری را نیز در حال اجرا دارد. ساخت پارك شهر، ساخت كمپ مقر بحران، بازسازی و سامان‌دهی مدارس جزیره كیش، ساخت پارك ساحلی كلبه هور، ساخت پارك خانواده، ایجاد فضای سبز و زیباسازی در منطقه، آسفالت معابر شهری و ساخت میدان سنایی، از دسته این طرح‌هاست که به ثمر رسیده، یا در حال سپریدن است. باغ‌راه کبیر شهری از میدان سعدی تا میدان هرمز به مساحت بیش از ٢٠٠٠٠٠ مترمربع، خرید و نصب پل مکانیزه رهگذر پیاده، تكمیل اجرای اسكلت فلزی مصلای كیش نیز در فرمان کار سازمان منطقه آزاد کیش است.

عملیات اسكله ٣٥ هزار تنی در بندرگاه بازرگانی كیش، اسكله رورو و انبار كانتینری در بندرگاه تجاری كیش پیش درآمد شده و عملیات ساخت برج مراقبت و ساختمان عملیاتی فرودگاه نیز به اتمام رسیده است. اجرای سه پست اسكله تهی سازی مصالح در بندر چارك، عملیات بازسازی و ترمیم و ارتقای سیستم روشنایی باند جنوبی فرودگاه، ساخت موزه و نماد مذهب از سایر اقدامات عمرانی سازمان منطقه آزاد در دولت جدید است.
وعده‌های عنوان‌شده و اقداماتی که قرار بود چهره گیرد، به دسته عمرانی محدود نیست. فلذا گرد سایر از بخش‌هایی که باید به آن توجه کرد، امور زیربنایی در جزیره است. راه‌اندازی بندر ١٢ هزار تنی، بارانداز ٣٥ هزار تنی، فاز دوم نیروگاه برق و تصفیه‌خانه ١٠ هزار مترمکعبی مهم‌ترین وعده‌های مونسان در این تقسیم است. بنا بر اعلام روابط عمومی این سازمان تا کنون دو واحد توربین گاز به گنجایش ٧٥ مگاوات در نیروگاه یک تامین و نصب شده است. هم‌چنین دکل‌زنی و عملیات طراحی و احداث نیروگاه دوم جزیره با ظرفیت عملی ١٠٠ مگاوات برق و ٢٠٠٠٠ مترمكعب آب شیرین نخست شده است. گفتنی است، در زمینه تامین آب اقدامات دیگری نیز انجام شده یا در حال سپریدن است که ساخت مخزن ٢٠ هزار متر مكعبی اندوخته و ایستگاه پمپاژ مركزی آب، نوسازی خطوط انتقال و پخش شبكه آب‌رسانی جزیره، ساخت تصفیه‌خانه ١٠ هزار مترمكعبی فاضلاب شمال جزیره كیش و تصفیه تكمیلی پساب، احداث خطوط جمع‌آوری، انتقال و ساخت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب از آنگونه آن‌هاست. علاوه بر این، ساخت پست‌های ١٣٢ GIS كیلو ولت، نخست عملیات روشنایی رینگ ٧٥ متری با انرژی خورشیدی، احداث خطوط ارتباطی و انتقال از اندوختگاه زمینی به انبار- انباشتگاه هوایی و پخش در شبكه انتقال و پروژه تجمیع دكل‌های مخابراتی با مشاركت بخش خصوصی به صورتBOT) ) نیز از دیگر برنامه‌های سازمان آزادگاه کیش است. گفته مدیرعامل سازمان آزادگاه کیش که «محوریت اصلی اقتصاد در مذهب بر پایه گردشگری و تجارت استوار است و ما حتی صنایع را پالایه می‌کنیم و به هر صنعتی پروانه ورود به جزیره را نمی‌دهیم» دلیل خوبی است لغایت نگاهی به برنامه‌ها و عملکرد این سازمان در بخش اقتصادی داشته باشیم. مدیران سازمان منطقه آزاد کیش برای بازنگری اولویت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد گسترش توریسم و تجارت اقداماتی هم‌چون پیاده‌سازی سیستم مدیریت الکترونیکی اطلاعات جهت تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، مدیریت هوشمند فرایندهای سرمایه‌گذاری، محاسبه آمارهای پایه اقتصادی جزیره کیش، تدوین نقشه مسیر و بازار املاک و مستغلات کیش، گردآوری قوانین مبارزه با پول‌شویی و تصویب ٣٦ طرح سرمایه‌گذاری با حجم سرمایه‌گذاری ٤٨ هزار میلیارد ریال و با زیربنایی بالغ بر ٣/ ٢ میلیون مترمربع سپریدن داده‌اند. علاوه بر این، ٣٣ درصد از پروژه‌های غیرفعال در یک سنه بازپسین با به‌كارگیری اقدامات مدیریتی لازم در این خصوص پرکار شده است و هم‌چنین مشكلات مربوط به ١٩ پروژه بزرگ غیرفعال حل شده و اکنون این پروژه‌ها مجددا آغاز به كار کرده‌اند. سرمایه‌گذاران کماکان درگیر نوسانات تصمیم‌گیری مدیران منطقه آزاد در دامنه سرمایه‌گذاری هستند و روند ترقی پروژه‌ها را کند کرده‌است. پروژه‌هایی که پس از گذراندن بوروکراسی‌های طولانی و زمان‌بر به مرحله اجرا رسیده‌اند و هر تغییر رویکردی در تصمیم‌های سازمان منطقه آزاد کیش،‌ آنها و سرمایه‌گذارانش را دچار دشواری ها پرشمار می‌کند.

سازمان منطقه آزاد کیش در تقسیم صنعت اقداماتی همانند تصویب ٢٣ طرح سرمایه‌گذاری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ٣٠٠٠ میلیارد ریال، ارائه خدمات فنی و مهندسی و پشتیبانی نفت، فرآوری شناورهای تفریحی و گردشگری، فرآوری مصالح نوین ساختمانی، ساخت مجموعه بزرگ انبارهای كیش با مشاركت تقسیم خصوصی و ساخت شهرك صنعتی شماره ٦ با كاربری خدمات صنعتی با قطعات ١٠٠ تا ٩٠٠ مترمربع برای برپایی اشتغال با اولویت بومیان، سپریدن شده است.

توسعه گردشگری و وارد کردن ایرلاین‌هایی مانند ترکیه به کیش از سایر وعده‌های مونسان بود. توسعه توریسم سلامت، افزایش پروازهای خارجی، برقراری پرواز مسقیم کیش- استانبول، برقراری پرواز سر راست آیین – نجف، بالفعل کردن پتانسل بالقوه و فراموش‌شده در جذب توریست به کیش از ١,٥ میلیون گردشگر به ٤.٥ میلیون گردشگر، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در میزان رشد گردشگر در ماه‌های سال، سامان‌دهی کانترهای گردشگری تحت عنوان سیستم جامع فروش خدمات گردشگری، واگذاری خدمات نظارت بر هتل‌ها و رتبه‌بندی با جامعه هتل‌ها با برپایی ساختار اجرایی، واگذاری خدمات کانترهای توریسم به جامعه آژانس‌ها، استانداردسازی و درجه‌بندی هتل‌ها و وارسی مستمر بر عملکرد تاسیسات گردشگری مذهب از جمله اقدامات انجام‌شده در پهنه پراهمیت و گزیده تر گردشگری تور کیش در این منطقه است.

تعداد بازدید از این مطلب: 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان آزادگاه كيش به نقل از روزنامه شرق، در اقتصاد امروز جهان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، زیرا بعد از آسانی واردات و صادرات در این مناطق، مباحثی هم‌چون سرمایه‌گذاری، توریسم و خدمات متنوع سایر نیز به مرور بر ویژگی‌های این مناطق افزوده شده است و از همین رو همگان بر بایستگی بهره‌گیری درست از پتانسیل‌های این مناطق در جهت توسعه اقتصادی، ارزآوری، اشتغال‌زایی ورود به بازارهای بین‌المللی واقف هستند. در این میانی نقش دولت‌ها و نحوه مدیریت بر این مناطق غیرقابل انکار است. همان‌طور که شاهد بودیم، در دوران احمدی‌نژاد آزادگاه ها به حیاط خلوت دولت تبدیل شد و پی‌گیری تخلفات مفصل آن دوران به‌ویژه در حوزه واگذاری‌ها به دولت یازدهم کشیده شد.

گذشته از این‌که چه کسانی رئیس بروز آن چگونگی نابسامان در آزادگاه ها بودند، باید دید که تغییر دولت چگونه از برپایی شرایطی همانند به آن ممانعت می‌کند و مدیران جدید چطور در جهت رشد و توسعه منطقه می‌کوشند. وزیران عضو شورای انسجام مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و اخص اقتصادی در جلسه ٢٧ شهریور ماه سال گذشته به استناد ریشه-بن-بیخ یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره جدید سازمان آزادگاه کیش را شناسایی کردند و این ناحیه بعد از همه آن جار و جنجال‌ها به علی‌اصغر مونسان سپرده شد. الان پس از یک سال و چند ماه وقت آن دریافتی است لغایت ببینیم که چگونه عمل کرده و وعده‌های خود را به کجا رسانده است. احد از مهم‌ترین وعده‌های مدیرعامل پسین انجام اقدامات کنترلی در جهت ممانعت از بروز تباهی مالی به‌ویژه در بخش مسکن بود. علی‌اصغر مونسان تیرماه در گفت‌وگو با روزنامه شرق دو اقدام این سازمان در این امتداد را این‌گونه کالبدشناسی کرد: «واگذاری‌ها از تحت وارسی مستقیم مدیرعامل منطقه آزاد خارج شده و شخص مدیرعامل نمی‌تواند نقشی در این واگذاری‌ها ایفا کند.» به گفته مونسان گسترش اتوماسیون به‌عنوان ابزاری برای شفاف‌سازی، به‌ویژه در دو معاونت سرمایه‌گذاری و شهرسازی، در اجازه شغل قرار گرفته لغایت از دخالت سر راست افراد در محاسبات به دور باشد. او هم‌چنین درخصوص پرونده‌های گذشته نیز اعلام کرده بود که هر جا پرماسیدن نماییم منافع سازمان از بین رفته و حقی از سازمان تضییع شده، وارد عمل شده‌ایم و ده‌ها متر مربع زمین را در همین راستا به سازمان بازگردانده‌ایم. مدیرعامل سازمان آزادگاه در همان گفت‌وگو اظهار کرد که بساط بورس‌بازان زمین را هم در کیش برچیده‌ایم و به‌زودی حباب قیمت مسکن در کیش می‌ترکد. او وعده داده بود برای این‌که قیمت‌ها شکسته و منطقی شود، طرح ساخت ١٠٠٠ یکتا مسکونی را در منطقه آزاد کیش اجرا خواهد شد. حالا پس از چند ماه نگاهی مجدد به عملکرد او و سازمان آزادگاه در کیش داریم الی صریح شود که کدام‌یک از وعده‌ها عملیاتی شده و کدام‌یک روی زمین باقیمانده است. به‌عنوان مثال همین طرح ساخت ١٠٠٠ یکتا مسکونی پس از سپریدن امور مطالعاتی وارد فاز اجرایی شده و کلنگ آن زمین خورده است. به گفته مسئولان منطقه آزاد، این ١٠٠٠ واحد به صورت غیرقابل فروش و غیرقابل تفکیک در کمر بستن بخش صنعت و هتل‌داری قرار می‌گیرد الی در جهت اسکان کارکنانشان متعلق به استفاده کنند..علاوه بر این، سازمان آزادگاه در حوزه امور شهری طرح‌های دیگری را نیز در حال اجرا دارد. ساخت پارك شهر، ساخت كمپ مقر بحران، بازسازی و سامان‌دهی مدارس جزیره كیش، ساخت پارك ساحلی كلبه هور، ساخت پارك خانواده، ایجاد فضای سبز و زیباسازی در منطقه، آسفالت معابر شهری و ساخت میدان سنایی، از دسته این طرح‌هاست که به ثمر رسیده، یا در حال سپریدن است. باغ‌راه کبیر شهری از میدان سعدی تا میدان هرمز به مساحت بیش از ٢٠٠٠٠٠ مترمربع، خرید و نصب پل مکانیزه رهگذر پیاده، تكمیل اجرای اسكلت فلزی مصلای كیش نیز در فرمان کار سازمان منطقه آزاد کیش است.

عملیات اسكله ٣٥ هزار تنی در بندرگاه بازرگانی كیش، اسكله رورو و انبار كانتینری در بندرگاه تجاری كیش پیش درآمد شده و عملیات ساخت برج مراقبت و ساختمان عملیاتی فرودگاه نیز به اتمام رسیده است. اجرای سه پست اسكله تهی سازی مصالح در بندر چارك، عملیات بازسازی و ترمیم و ارتقای سیستم روشنایی باند جنوبی فرودگاه، ساخت موزه و نماد مذهب از سایر اقدامات عمرانی سازمان منطقه آزاد در دولت جدید است.
وعده‌های عنوان‌شده و اقداماتی که قرار بود چهره گیرد، به دسته عمرانی محدود نیست. فلذا گرد سایر از بخش‌هایی که باید به آن توجه کرد، امور زیربنایی در جزیره است. راه‌اندازی بندر ١٢ هزار تنی، بارانداز ٣٥ هزار تنی، فاز دوم نیروگاه برق و تصفیه‌خانه ١٠ هزار مترمکعبی مهم‌ترین وعده‌های مونسان در این تقسیم است. بنا بر اعلام روابط عمومی این سازمان تا کنون دو واحد توربین گاز به گنجایش ٧٥ مگاوات در نیروگاه یک تامین و نصب شده است. هم‌چنین دکل‌زنی و عملیات طراحی و احداث نیروگاه دوم جزیره با ظرفیت عملی ١٠٠ مگاوات برق و ٢٠٠٠٠ مترمكعب آب شیرین نخست شده است. گفتنی است، در زمینه تامین آب اقدامات دیگری نیز انجام شده یا در حال سپریدن است که ساخت مخزن ٢٠ هزار متر مكعبی اندوخته و ایستگاه پمپاژ مركزی آب، نوسازی خطوط انتقال و پخش شبكه آب‌رسانی جزیره، ساخت تصفیه‌خانه ١٠ هزار مترمكعبی فاضلاب شمال جزیره كیش و تصفیه تكمیلی پساب، احداث خطوط جمع‌آوری، انتقال و ساخت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب از آنگونه آن‌هاست. علاوه بر این، ساخت پست‌های ١٣٢ GIS كیلو ولت، نخست عملیات روشنایی رینگ ٧٥ متری با انرژی خورشیدی، احداث خطوط ارتباطی و انتقال از اندوختگاه زمینی به انبار- انباشتگاه هوایی و پخش در شبكه انتقال و پروژه تجمیع دكل‌های مخابراتی با مشاركت بخش خصوصی به صورتBOT) ) نیز از دیگر برنامه‌های سازمان آزادگاه کیش است. گفته مدیرعامل سازمان آزادگاه کیش که «محوریت اصلی اقتصاد در مذهب بر پایه گردشگری و تجارت استوار است و ما حتی صنایع را پالایه می‌کنیم و به هر صنعتی پروانه ورود به جزیره را نمی‌دهیم» دلیل خوبی است لغایت نگاهی به برنامه‌ها و عملکرد این سازمان در بخش اقتصادی داشته باشیم. مدیران سازمان منطقه آزاد کیش برای بازنگری اولویت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد گسترش توریسم و تجارت اقداماتی هم‌چون پیاده‌سازی سیستم مدیریت الکترونیکی اطلاعات جهت تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، مدیریت هوشمند فرایندهای سرمایه‌گذاری، محاسبه آمارهای پایه اقتصادی جزیره کیش، تدوین نقشه مسیر و بازار املاک و مستغلات کیش، گردآوری قوانین مبارزه با پول‌شویی و تصویب ٣٦ طرح سرمایه‌گذاری با حجم سرمایه‌گذاری ٤٨ هزار میلیارد ریال و با زیربنایی بالغ بر ٣/ ٢ میلیون مترمربع سپریدن داده‌اند. علاوه بر این، ٣٣ درصد از پروژه‌های غیرفعال در یک سنه بازپسین با به‌كارگیری اقدامات مدیریتی لازم در این خصوص پرکار شده است و هم‌چنین مشكلات مربوط به ١٩ پروژه بزرگ غیرفعال حل شده و اکنون این پروژه‌ها مجددا آغاز به كار کرده‌اند. سرمایه‌گذاران کماکان درگیر نوسانات تصمیم‌گیری مدیران منطقه آزاد در دامنه سرمایه‌گذاری هستند و روند ترقی پروژه‌ها را کند کرده‌است. پروژه‌هایی که پس از گذراندن بوروکراسی‌های طولانی و زمان‌بر به مرحله اجرا رسیده‌اند و هر تغییر رویکردی در تصمیم‌های سازمان منطقه آزاد کیش،‌ آنها و سرمایه‌گذارانش را دچار دشواری ها پرشمار می‌کند.

سازمان منطقه آزاد کیش در تقسیم صنعت اقداماتی همانند تصویب ٢٣ طرح سرمایه‌گذاری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ٣٠٠٠ میلیارد ریال، ارائه خدمات فنی و مهندسی و پشتیبانی نفت، فرآوری شناورهای تفریحی و گردشگری، فرآوری مصالح نوین ساختمانی، ساخت مجموعه بزرگ انبارهای كیش با مشاركت تقسیم خصوصی و ساخت شهرك صنعتی شماره ٦ با كاربری خدمات صنعتی با قطعات ١٠٠ تا ٩٠٠ مترمربع برای برپایی اشتغال با اولویت بومیان، سپریدن شده است.

توسعه گردشگری و وارد کردن ایرلاین‌هایی مانند ترکیه به کیش از سایر وعده‌های مونسان بود. توسعه توریسم سلامت، افزایش پروازهای خارجی، برقراری پرواز مسقیم کیش- استانبول، برقراری پرواز سر راست آیین – نجف، بالفعل کردن پتانسل بالقوه و فراموش‌شده در جذب توریست به کیش از ١,٥ میلیون گردشگر به ٤.٥ میلیون گردشگر، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در میزان رشد گردشگر در ماه‌های سال، سامان‌دهی کانترهای گردشگری تحت عنوان سیستم جامع فروش خدمات گردشگری، واگذاری خدمات نظارت بر هتل‌ها و رتبه‌بندی با جامعه هتل‌ها با برپایی ساختار اجرایی، واگذاری خدمات کانترهای توریسم به جامعه آژانس‌ها، استانداردسازی و درجه‌بندی هتل‌ها و وارسی مستمر بر عملکرد تاسیسات گردشگری مذهب از جمله اقدامات انجام‌شده در پهنه پراهمیت و گزیده تر گردشگری تور کیش در این منطقه است.

تعداد بازدید از این مطلب: 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان آزادگاه كيش ،براساس مصوبه جلسه ماهيانه مديربازرگاني سازمان با رييس هيئت مديره ومديرعامل جامعه بازاريان وروساي ادارات صدور مجوزهاي اقتصادي، بازرسی برفعاليت هاي صنعتي، وكارشناس نظارت، از اول بهمن امسال همه عرضه كنندگان مواد غذايي درجزيره كيش موظفند نرخ مواد غذايي را با 5 درصد كاهش و به شرح زيرعرضه كنند:

حداكثرنرخ فروش مواد غذايي يخچالي ولبنيات : نرخ مندرج برروي كالا + 10 درصد

نرخ فروش ساير محصولات مجاز: نرخ مندرج روي كالا+ 5 درصد

تعداد بازدید از این مطلب: 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آزادگاه کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش با اشاره به پیشینه استقرار نمایشگاه انرژي درجزیره كیش گفت : عرضه واپسین دستاوردهای تولیدكنندگان درونی وخارجی درحوزه انرژی های نفت، گاز، پتروشیمی، آب ، برق و انرژی های نو ، تبادل اطلاعات وظرفیت ها، برقراری ارتباطات بین تولیدكنندگان ،سازندگان تجهیزات ومصرف كنندگان از آنگونه مزایای برگزاری این نمایشگاه برای بازدیدكنندگان وشركت كنندگان  تور کیش است.

دکتر مونسان با اشاره به جایگاه كشورمان ازنظر ذخایر نفت وگازدرجهان افزود: حضور دراین نمایشگاه فرصت مناسبی برای بازاریابی درزمینه تولیدات وتجهیزات گستره انرژی به خصوص دردو بخش نفت وگازفراهم كرده است وشركت كنندگان می توانند دراین نمایشگاه برای سرمایه گذاری و سرمایه پذیری با هم تعامل داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه انرژی چون سال‌های گذشته با استقبال خوب شرکت‌های داخلی و خارجی روبرو بوده گفت: این جستار می‌تواند آزادگاه کیش را به یک قطب انرژی تبدیل کند.

وی با ذکر اینکه نمایشگاه انژری مذهب می‌تواند محل تبادل اطلاعات بین ایران و کشورهای بیگانه باشد گفت: با توجه به نمایش دستاوردهای ایران برای شرکت‌های بیگانه این محل می تواند محل تعامل و تبادل شرکت‌های داخلی و خارجی باشد.

مدیرعامل سازمان آزادگاه كیش از تدابیر وزارت نفت برای تبدیل ناحیه به عنوان قطب انرژی در مملکت تازه داد و افزود: تبدیل کیش به هاب انرژی گویه سازتوسعه و رشد اقتصادی کشور است.وی قوانین تسهیل‌کننده آزادگاه ها و پایین بودن بروکراسی‌های اداری را موجب اشاعه مبادلات با شرکت‌های نفتی بیان کرد.دكتر مونسان با اشاره به مأموریت محوری مناطق آزاد در دولت تدبیر و امید ، مأموریت محوری کیش را حوزه گردشگری و بازرگانی ذکر کرد و افزود: برای جبران عقب‌ماندگی‌های پایین ساختی کیش در حوزه گردشگری، اقدامات بسیاری شده است.

مديرعامل سازمان آزادگاه كيش پافشاری کرد: جزيره کیش در تأمین انرژی به نقطه ثبات دریافتی است.وی با ذکر اینکه در سال گذشته 25 پروژه در آیین به سپریدن واصله وبا اشاره به تفاوت هاي ايجاد شده در فضای شهری گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و گسترش بندر تجاری دین مایه رونق اقتصادي و اتمام عملیات لایروبی اسکله 12 هزار تنی و احداث اسکله 35 هزار تنی از دسته اقدامات سازمان آزادگاه کیش در جهت توسعه است .

تعداد بازدید از این مطلب: 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، بازديد هاي دوره اي از پروژه هاي دسته خصوصي يكي از برنامه هاي كاري دكتر مونسان مديرعامل سازمان آزادگاه كيش است كه به هدف بررسي و تسريع درروند تكميل پروژه هاي تقسیم خصوصي وبا حضور جمعي از معاونان ومديران سازمان درحوزه هاي مرتبط با پروژه ها انجام مي شود.مديرعامل سازمان آزادگاه كيش دريكي از اين بازديدها از سه پروژه ساخت هتل منظور ازاين بازديدها را آگاهي ورفع مشكلات تقسیم خصوصي، حمايت وتسهيل اموربراي سرمايه گذاران وايجاد انگيزه درراستاي تسريع فعاليت ها عنوان كرد وافزود: طبق افق چشم انداز1404 جزيره كيش بايد درسال 94 داراي 85 هزارنفرجمعيت وسالانه ميزبان 4 الی 5 ميليون نفرگردشگر تور کیش باشد و باتوجه به آمارگيريهاي سپریدن شده با فاصله كمي از طرح جامع قرارداريم كه بايد درمدت سررسید باقي مانده براي رسيدن به اهدافمان سعی كنيم .

وي دستيابي به اين اهداف را وابسته به همكاري وتعامل سازمان منطقه آزاد كيش وبخش خصوصي دانست وتاكيد كرد: نقش سازمان دراين تعامل آماده سازي زيرساخت ها وتسهيل شرايط براي فعاليت بخش خصوصي است.دكتر مونسان ازساخت ترمينال مسافربري دريايي كه از نوروز 93 به بهره برداري رسيد و پروژه دردست احداث ترمينال جديد مسافري فرودگاه كيش با ظرفيت 4 ونيم ميليون مسافرساليانه به عنوان دو باره از زيرساخت هاي مهياشده بدست سازمان اشاره كرد وافزود: با هستی ركود وتورم حاكم بركشور از دوره قبل از دولت تدبيرواميد وشرايط مشکل تامين منابع، خوشبختانه درجزيره كيش موفق شديم آمارگردشگري تور کیش را بدون تنزل نسبت به سنه 92 حفظ كنيم .

وي با اشاره به سهم برداري از پروژه فاضلاب كيش به عنوان يكي از اولويت هاي زيرساختي كيش، درخصوص تامين آب وبرق تصريح كرد: با توجه به گسترش شركت آب وبرق وساخت نيروگاه شماره دو دربخش توليد آب وبرق نه فقط مشكلي نداريم بلكه قابليت تامين نيازهاي كيش الی چند سنه آينده از هم اكنون مهياست.مديرعامل سازمان آزادگاه كيش گفت : دربخش گردشگري هم برنامه ريزي وفعاليت هاي خوبي درحال سپریدن است كه اثر دهنده روند رو به رشد گردشگري وافزايش حضور گردشگران تور کیش وسرمايه گذاران خارجي است.

وي همچنين درخصوص گسترش امكانات و رونق گردشگري ورزشي گفت: با سپریدن فعاليت هاي پسندیده درحوزه ورزش گواه حضور تيم هاي گوناگون وبرگزاري اردوها ومسابقات ملي وبين المللي ورزشي درجزيره كيش هستيم وباتوجه به استقبال تيم هاي فوتبال كشورمان ازبرگزاري مسابقه واردو دركيش درنظر داريم يك كمپ مجهز فوتبال با شرايط استاندارد براي اين زنجیره دركيش ايجاد كنيم.دكتر مونسان افزود: درحوزه فرهنگي نيزدربخش نرم افزاري برنامه هاي متنوعي درحال اجراست ودربخش سخت افزاري هم براي ساخت يك فرهنگسراي کبیر به عنوان يك مجموعه كامل براي ارائه امكانات وخدمات فرهنگي واجراي برنامه هاي هنري برنامه ريزي شده است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش درپايان تاكيد كرد: درتعريف پروژه ها براي جزيره كيش بايد کل چيز درراستاي توسعه ورونق گردشگري باشد وداشتن جاذبه گردشگري وويژگيهاي منحصربفرد يكي از شاخصه هاي اصلي درانتخاب پروژه ها براي ابتدا به كار درجزيره كيش است.

تعداد بازدید از این مطلب: 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان آزادگاه كيش، دكتر مونسان وجمعي ازمعاونان ومديران سازمان صبح دوشنبه 22 آذر به قصد بررسي و تسريع درروند تكميل پروژه هاي تقسیم هاي خصوصي از سه هتل ترنج، پانوراما و ميراژ بازديد كردند.

دراين بازديد مديرعامل سازمان آزادگاه كيش هدف از اين بازديد ها را رفع مشكلات ،ايجاد انگيزه وتسريع درفعاليت ها عنوان كرد وافزود: ساخت هتل هاي ويژه همانند هتل ترنج به عنوان اولين هتل دردريا خود مي تواندبه يكي از جاذبه هاي تور کیش تبدیل شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان آزادگاه كيش، رسول كشت پور دربازديد از روند احداث نيروگاه شماره 2 جزيره كيش با تاكيد برتسريع درفعاليت ها گفت : نیروگاه شماره 2 کیش با عنوان شرکت گسترش آب و نیروی کیش در جنوب جزیره و ضلع شرقی ایستگاه گازدر زمینی به گستره 5 هکتاردر حال ساخت است.

وي گفت: بنابرسياست ها وهدف گذاري مدبرانه مديرعامل سازمان، گسترش زیرساخت های انرژی به گزیده تر در تقسیم جنوبی جزیره به عنوان مهم ترین منظور ساخت این نیروگاه است که با سهم برداری از مرحله پیش درآمد آن الی یکسال آینده، گنجایش تولید برق در این نیروگاه 25 مگاوات و تولید آب شیرین از دریا 5 هزار متر مکعب افزایش می یابد.

كشت پور افزود: طبق برنامه ريزيهاي قبلي قراربود واحدتوليدي 10 مگاواتي لغایت پايان بهمن امسال به سهم برداري برسد كه باتوجه به افزايش نياز متقاضيان درجنوب جزيره كيش يك یکتا توربين گازي 25 مگاواتي اوايل سال جديد مورد بهره قرارمي گيرد.

وي درتكميل اين موضوع با اشاره به پيگيريهاي دكتر مونسان گفت: البته سهم برداري از اين یکتا توليدي مشروط به موافقت وزير نفت وتامين گاز باره نياز است .

به گفته مشاورعالي مديرعامل سازمان آزادگاه كيش، پيش بيني شده است شرکت گسترش آب و نیروی دین در پايان عمليات ساخت، 100 مگاوات برق و20 هزار مترمكعب آب توليد كند كه اين ظرفيت براساس نيازهاي جزيره كيش قابل افزايش دارد.

شایان ذکر است نیروگاه شماره 2 كيش با سرمایه گذاری مشترک شرکت سرمایه گذاری و توسعه دین و بخش خصوصی ( شرکت ماهتاب گستر) درحال ساخت است.

تعداد بازدید از این مطلب: 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آزادگاه کیش، رسول کشت پورهمراه با مهندس افشاری دستیار عمرانی و زیربنایی و روح الله مهدی نژاد سرپرست روابط عمومی و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در پارک آهوان از تقریبا در جریان جزییات طرح تجهیز و اشاعه پارک زندگی وحش آهوان جزیره پیمان گرفت.کشت پور ضمن بازدید از سایت تخم گذاری لاک پشت‌ها بر قرارگیری رویدادهای زیست محیطی و طبیعی جزیره در تقویم گردشگری تور کیش پافشاری کرد.در پیوستگی مشاورعالي مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در محل پروژه آب وبرق ۲ مذهب حاضر شد و ضمن بازدید از کارگاه پروژه بر تسریع بیشتر فعالیت‌ها پافشاری کرد.وی تغییر زمانبندی در راه اندازی نخستین توربین گازی برق دهی جزیره را تغییر سیستم پروژه با اضافه شدن مشتریان جدید شامل پارک آبی و پدیده ذکر کرد.

در پیوستگی بازدید‌ها مشاورعالی مدیر عامل سازمان آزادگاه كيش و همراهان از محل عدد یک تجمیع دکل‌های جزیره دیدار کردند.رسول کشت پور با اشاره به تجمیع ۱۲۰ دکل جزیره در ۲۷ نقطه ابراز امیدواری کرد که به همت معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد مذهب با نصب این دکل‌ها اختلالات اینترنتی و آنتن دهي تلفن هاي همراه در سراسر جزیره بر طرف شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آزادگاه کیش، در این اجلاس فرصت های بازرگانی و سرمایه گذاری دیگر کشورها در جزیره کیش و در ضمن شرایط بازاریابی محصولات تولیدی صنایع کیش در بازرهای قصد باره رسیدگی پیمان گرفت.

دراین نشانیدن سندیکای صاحبان صنایع، جامعه هتل داران، جامعه اصناف و بازاریان،تولیدکنندگان و صادر کنندگان جزیره به ارائه توانمندی های خود برای برقراری هر نوعرابطه بازرگانی و اقتصادی با سایر کشورها پرداختند و مدیر عامل سندیکای صاحبان صنایع کیش به روشنگری شرایط کلی چگونگی صنعت جزیره و قابلیت های آن پرداخت.

نماینده جامعه بازاریان کیش نیز با ذکر توضیحاتی در رابطه با پتانسیل های جزیره از رایزن های تجاری خواست تا با برقراری پیوستگی سازنده با برندهای معتبر کشورهای متبوع خود، آنها را جهت سرمایه گذاری به دین هدایتکنند. جامعه هتل داران نیز ضمن آمادگی هتل سازان جزیره برای حضور در کشورهای دیگراز رایزنان بازرگانی خواستند که گروه های هتل داری و هتل سازی را جهت سرمایه گذاری در بحث ساخت و تجهیز هتل ها جذب گردشگران تور کیش کنند.

جامعه هتلداران همچنین بر آمادگی کامل هتل های جزیره در میزبانی گردشگران خارجی تور کیش تاکید کردند.گفتنی است از مهم ترین مباحث مورد مذاکره این جلسه تاکید بر جذب گردشگر سلامت به جزیرهبود. وانگهی در این جلسه مقرر شد که دو تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان گسترش بازرگانی جهت اشاعه مشارکت ها و به کارگیری ظرفیت ها وتوانایی مشاور های تجاری امضا شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : niknam
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
نظرات

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش دكتر مونسان با اشاره به برنامه ريزي هاي سپریدن شده درخصوص اعتبار بخشي به كارت كيشوندي كه درحال حاضر تنها به عنوان كارت شناسايي باره بهره‌گیری پیمان مي گيرد گفت : با اقدامات وتصميم گيريهاي اتمام شده بزودي كارت كيشوندي به صورت كارتي هوشمند با قابليت هاي اعتباري ، بسياري از فعاليت ها را براي شهروندان تور کیش تسهيل مي كند.مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش افزود : نگهبانی سازمان با اقدامات انجام شده آمادگي لازم براي صدور اين كارت را دارد اما دربخش پشتيباني اعتباري از اين كارت، درحال بررسي پيشنهادها هستيم .

گفتني است شهروندان مي توانند براي اسم نويسي و كسب اطلاعات بيشتر درخصوص دريافت كارت الكترونيك كيشوندي به یکتا صدور كارت كيشوندي واقع درساختمان بساك (معاونت فرهنگي واجتماعي سازمان ) ، روبرو مسجد اميرجزيره كيش مراجعه كنند.همچنين با منظور تسهيل اسم نويسي به صورت الكترونيكي بزودي با راه اندازي سايت ويژه ثبت اسم كارت كيشوندي ، نشاني سايت اعلام وبه اتباع آگاهی رساني خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود