اخبار تور استانبول

آمار مطالب

کل مطالب : 616
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 139
باردید دیروز : 239
بازدید هفته : 863
بازدید ماه : 1484
بازدید سال : 4620
بازدید کلی : 121517

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان turekish و آدرس kishturr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : niknam
تاریخ : یک شنبه 27 فروردين 1396
نظرات

 

در طول دهه گذشته، برای شهروندان استانبول ترکیه پروژه های بسیاری ارائه گردید که برای آن ها تردد در اطراف شهر و دو طرف تنگه بسفر را میسر می سازد. یکی از آخرین پروژه های عملیاتی شده تونل کبتش-یوسکو است که شهروندان استانبول و گردشگران تور استانبول میتوانند در زیر بستر دریا پیاده روی کنند.

شهروندان استانبول در حال آماده شدن برای یکی دیگر از پروژه های تونل زیرزمینی هستند که به آنها فرصت رفت و آمد در عرض تنگه بسفر را میدهد و این پروژه توسط شهرداری استانبول آغاز گردیده است. مردم استانبول در گذشته تجربه راه رفتن در عرض تنگه بسفر را که به سال 1954 برمیگردد داشتند، زمانی که توده عظیمی از یخ برای رسیدن به دریای سیاه از تنگه بسفر استانبول عبور کرده بود. زمستان آن سال با وجود سرمای شدید و محدودیت عبور وسایل نقلیه در تنگه مردم استانبول از راه رفتن در عرض تنگه بسفر بر روی یخ ها لذت می بردند. به علاوه که هر ساله شرکت کنندگان دو ماراتن از دویدن بر روی تنگه بسفر استانبول از طریق پل شهدای 15 جولای از منظر دیدنی تنگه بسفر لذت میبرند.

اولین گام تونل کبتش-یوسکو وصل کردن قسمت آسیایی به قسمت اروپایی شهر استانبول ترکیه از زیر دریا می باشد. مناقصه حفاری برای این پروژه از طرف شهرداری استانبول انتخاب گردیده و به عنوان یکی از مهم ترین ها پروژه ها در این دوره می باشد. حفاری های این تونل توسط کشتی های حفاری تحت نظارت می باشد. طول تونل 2 کیلومتر می باشد که 20 متر زیر دریا ساخته می شود و شامل دو طبقه، طبقه اول برای پیاده روی و دوچرخه سوران و طبقه پایینی برای عبور ماشین های برقی میباشد.

به محض آنکه که پروژه تونل در سال 2019 میلادی به اتمام برسد ، سرویس دهی آغاز میگردد. مردم میتوانند بعد از پیاده شدن از مترو مارمارای بوسلیه تونل و یک پله متحرک از سمت آسیایی به سمت اروپایی استانبول ترکیه عزیمت کنند و خود را به وسایل حمل و نقل عمومی در ان سوی تنگه بسفر استانبول برسانند.

راه های ارتباطی برای عبور از تنگه بسفر

 

پل سلطان سلیم استانبول

-سلطان-سلیم-استانبول.jpg

این پل در یک مراسم بزرگ با حضور رئیس جمهور (رجب طیب اردوغان) و وزیر کشور ترکیه در 26 اوت بازگشایی شد. پل سلطان سلیم استانبول سومین پلی است که قسمت آسیایی را به قسمت اروپایی استانبول متصل می کند. این پل در بخش شمالی تنگه بسفر قرار دارد و به نام پادشاه قرن 16 ، سلطان سلیم عثمانی نام گزاری گردیده است. میزان عوارض برای خودروها در صورتی که از سمت اروپایی به سمت آسیایی بروند حدود 12 لیر می باشد و برای مسیر برعکس هیچ هزینه ای دریافت نمی گردد. طول پل سلطان سلیم استانبول 2,164 متر می باشد و حدود 1,408 متر در بالای تنگه بسفر معلق می باشد که طولانی ترین پل معلق جهان است و دارای 8 خط بزرگراهی و دو خط راه آهن است که هزینه ای حدود 3 میلیارد دلار بابت این پروزه صرف شده است.

 

تونل اورآسیا استانبول

-اورآسیا-استانبول.jpg

تونل اورآسیا در مدت زمان 4 سال ساخته شده است و حدود 1,3 میلیارد دلار هزینه در برداشته است. این تونل مکمل بزرگراه مارمارای استانبول می باشد و در خدمت خط Kazlıçeşme-Göztepe است که یکی از پر ترافیک ترین معابر استانبول است. در ضمن تونل اورآسیا استانبول 100 دقیقه زمان سفر را به 15 دقیقه کاهش می دهد و 5,4 کیلومتر از مسیر 14,5 کیلومتری در زیر بستر دریا واقع شده است.

تونل مارمارای

به عنوان یکی از پروزه های غیر عملی در استانبول ترکیه ، این پروژه همراه با یک جشن بزرگ در نودمین سالگرد جمهوری ترکیه افتتحاح گردید. این تونل با فناوری های مجهز به عنوان عمیق ترین تونل جهان ساخته شده است. تونل مارمارای استانبول در عمق 55 متری از سطح زمین بنا شده است و 13,6 کیلومتر طول دارد که 9,8 کیلومتر از آن با فناوری تونل های بتنی ساخته شده است و مابقی طول تونل با سایر فناوری های روز. هزینه کل این پروژه حدود 4.5 میلیارد دلار بوده و راه آهن موجود در تونل یکی از ویژگی های این تونل می باشد که توسط دو ایستگاه Ayrilikçesmeو Kazliçesmeقسمت آسیایی را به قسمت اروپایی ستانبول ترکیه متصل می کند.

پل بسفر و شهدا 15 ژوئیه استانبول

-تنگه-بسفر-استانبول.jpg

اولین پل ساخته شده بر تنگه بسفر با هدف اتصال دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول ترکیه به یکدیگر می باشد و به پل بسفر معروف می باشد. نخستین پلی است که بر روی تنگه بسفر استانبول در سال 1973 ساخته شده است و ساخت وساز ها از سال 1970 میلادی با هزینه ای حدود 516 میلیون دلار آغاز شده بود. این پل 1560 متری نه تنها قابلیت عبور به خودروهای شخصی را می دهد بلکه وسایل حمل و نقل عمومی از قبیل اتوبوس ها و مینی بوس ها می توانند از روی آن عبور نمایند. همچنین مسافران تور استانبول می توانند برای عبور از پل از متروباس ها با قیمت حدود 3 لیر استفاده نمایند.

پل سلطان محمد استانبول

-سلطان-محمد-استانبول.jpg

این پل در سال 1988 میلادی و با هزینه ای بالغ بر 130 میلیون دلار بنا شده است. این پل در زمان اوج ترافیک شهر استانبول بازگشایی گردید و اجازه تردد اتوبوس ها و سایر وسایل نقلیه را میدهد. هدف از ساخت پل عبور کامیون های بزرگ بود برای جا به جایی های کالا از سایر شهرستان ها به استانبول تردد دارند.

کشتی های مسافری استانبول (فری بوت)

-فری-بوت-استانبول.jpg

کشتی ها و لنج های مسافری یکی از رایج ترین راه های عبور و مرور از تنگه بسفر استانبول است که می توان ترافیک را پشت سر گذاشت. مدت زمان عبور و مرور با فری بوت ها از قسمت آسیایی به اروپایی حدود 20 تا 30 دقیقه می باشد.

 

بینالی ایلدیریم نخست وزیر ترکیه : برج جدید تلویزیون استانبول با نمای پانارومیک ظرف یک ماه آینده تکمیل و به روی گردشگران تور استانبول در ماه ژوئن باز می شود. نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود در برج رادیویی استانبول اشاره کرد که این پروژه در عید سعید فطر امسال همراه با عید مسلمانان افتتاح می گردد. این برج در قسمت آسیایی استانبول ترکیه واقع شده است و گردشگران تور استانبول از تراس پانوراما این برج می توانند شهر استانبول را مشاهده نمایند و ظرفیت بازدید 4.5 میلیون نفر سالانه را داراست.

 

پیش از این برج چاملیکا به عنوان برج فرستنده رادیویی استانبول شناخته شده بود که با ساخت این پروژه ، عنوان بزرگترین فرستنده رادیویی استانبول به ان داده می شود. نخست وزیر ترکیه : تا به امروز 153 متر از برج 220 متری تکمیل گردیده است. ساخت و ساز این برج که از برج ایفل بلندتر می باشد امسال به پایان می رسد و در طبقات برج رادیویی استانبول یک تراس با دید پانورامیک ، رستوران ، کافه و همچنین در طبقه زیرین کتابخانه و سالن همایش پیش بینی شده است.

 

در شرایطی که شهر استانبول برای موج دوم سرما آماده می شود، در مجموع حدود 463 پرواز در فرودگاه های بین المللی آتاتورک و سابیها استانبول ترکیه لغو شده است. تعداد پروازهای لغو شده هواپیمایی ملی ترکیه در فرودگاه های آتاتورک و سابیها به 327 عدد می رسد که هواپیمایی ترکیش ایرلاین اعلام نمود 26 و 27 ژانویه اعلام کرد که به دلیل بارش سنگین برف 327 پرواز خود را کنسل نموده است. همچنین بزرگترین شرکت هواپیمایی خصوصی ترکیه (پگاسوس ایرلاین) اعلام کرد که بدلیل اقدامات پیشگیرانه 110 پرواز خود را لغو کرده است. هواپیمایی ترکیه ای اطلس جت و اونور ایر به ترتیب 20 و 6 پرواز خود را بدلیل بارش برف کنسل کردند.

اداره کل فرودگاه های استانبول اعلام کرده بود که به دلیل بارش برف سنگین ، پروازهای 26 ژانویه کاهش میابد و زمان هر لندینگ به یک ساعت افزایش می یابد و گردشگران تور استانبول مسافرت های خود را به زمان دیگری موکول نمایند.

در شرایطی که شهر استانبول برای موج دوم سرما آماده می شود، در مجموع حدود 463 پرواز در فرودگاه های بین المللی آتاتورک و سابیها استانبول ترکیه لغو شده است. تعداد پروازهای لغو شده هواپیمایی ملی ترکیه در فرودگاه های آتاتورک و سابیها به 327 عدد می رسد که هواپیمایی ترکیش ایرلاین اعلام نمود 26 و 27 ژانویه اعلام کرد که به دلیل بارش سنگین برف 327 پرواز خود را کنسل نموده است. همچنین بزرگترین شرکت هواپیمایی خصوصی ترکیه (پگاسوس ایرلاین) اعلام کرد که بدلیل اقدامات پیشگیرانه 110 پرواز خود را لغو کرده است. هواپیمایی ترکیه ای اطلس جت و اونور ایر به ترتیب 20 و 6 پرواز خود را بدلیل بارش برف کنسل کردند.

اداره کل فرودگاه های استانبول اعلام کرده بود که به دلیل بارش برف سنگین ، پروازهای 26 ژانویه کاهش میابد و زمان هر لندینگ به یک ساعت افزایش می یابد و گردشگران تور استانبول مسافرت های خود را به زمان دیگری موکول نمایند.

 

یک زن و شوهر در استانبول برای اولین بار تصمیم به برگزاری مراسم عروسی خود در ایستگاه مترو به جای تالارهای مجلل نمودند و در روز یکشنبه در ایستگاه مترو Haliç استانبول عروسی خود را جشن گرفتند.

تنها پس از دو روز از اینکه شهرداری استانبول ترکیه اعلام کرد برگزاری مراسم عروسی در ایستگاه های مترو با هدف ازدواج آسان آزاد است این زن و شوهر تصمیم به برگزاری مراسم عروسی خود در ایستگاه مترو Haliç استانبول که در بالای شاخ طلایی استانبول واقع شده و بین مناطق فاتح و بی اوغلو قرار گرفته، گرفتند.

-اولین-جشن-عروسی-در-ایستگاه-مترو-استانبول-2.jpg

 

داماد که به مدت پنج سال مسئول بلیط مترو بوده و عروس و همچنین مهمانان خود و مسئولین شهرداری مترو استانبول در ساعت 11 روز یکشنبه برای حضور در مراسم عروسی گرد هم آمدند. مراسم ازدواج توسط شهردار فضلی کیلیک ثبت شده مسئولانی از حزب توسعه و عدالت و حزب صلح ترکیه در این مراسم به عنوان شاهدان حضور داشتند.

-اولین-جشن-عروسی-در-ایستگاه-مترو-استانبول-3.jpg

 

 

شهر استانبول به زودی در اوایل سال 2017 میلادی یک خط تاکسی دریایی با هدف کوتاه شدن سفر بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول و کاهش ترافیک شدید احداث می کند که باعث کوتاه شدن مسیر به مدت هفت دقیقه میگردد.

این خط تاکسی دریایی جدید بین ISTINYE در قسمت اروپایی و Çubuklu در بخش آسیایی شهر استانبول راه اندازی میگردد و سالانه ظرفیت جا به جایی 1.7 میلیون وسایل نقلیه و 2.5 میلیون مسافر و گردشگر تور استانبول را دارد.

هدف از این پروژه از بین بردن ترافیک سنگین به روی سه پل معروفی است که قسمت آسیایی را به قسمت اروپایی شهر استانبول متصل می کنند و این برنامه یک روش جایگزین برای حمل ونقل در شهری است که 14 میلیون نفر در آن تردد میکنند.



تعداد بازدید از این مطلب: 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود