درباره دبی

آمار مطالب

کل مطالب : 616
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 561
باردید دیروز : 239
بازدید هفته : 1285
بازدید ماه : 1906
بازدید سال : 5042
بازدید کلی : 121939

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان turekish و آدرس kishturr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : niknam
تاریخ : یک شنبه 27 فروردين 1396
نظرات

تاریخچه دبی

Dubai.jpg

نام دبی از دو حرف (د) و (با) تشکیل شده و نام نوعی ملخ است قبل از اینکه بال دراورد این ملخ در گذشته در این منطقه هستی داشته به همین دلیل نام این منطقه دبا گذاشته شده و به مرور زمان به دبی تبدیل شده است.

دبای در سنه 1833 میلادی دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بوده است که در سال 1833 شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه 8000 نفر از اقوام و همراهان خود، از امارات ابوظبی به این دهکده کوچ می کنند و از آن دوران حکومت آل مکتوم آغاز می شود. قبل از این تاریخ دبی یک روستای کوچک بیش فقدان وهیچ امتیازی از سایر روستاهای اطراف خود نداشته بود.

 نسبت قیبله آل مکتوم به قبیله آل بوفلاسه یکتا از فروع قبائل بزرگ بنی یاس می‌رسد. واصل نام این قبیله از نام فلاسة خواهر فلاح بن هلال الیاسی جد آل نهیان يكي از حکام امارت ابوظبی گرفته شده‌است. تاریخ نویسان چنین نوشته اند که فلاسة به ازدواج پسر عموی خود راشد بن عامر بن هلال الیاسی در می‌آید، وصاحب چند پسر می‌شوند که به الرواشد معروف می‌شوند. و از آنجائیکه فلاسة آل نهیان از شخصیت برجسته ای بین عشیره خود داشت و از نفوذی قوی برخوردار بود، فرزندانش نام آل بوفلاسه برخود می‌گیرند وبه قبیله آل بوفلاسه مشهور می‌شوند و قبیله بنی یاس از چند قبیله بزرگ تشکیل یافته بود وبه نام حلف بنی یاس معروف بود. که بیشتر آنان از قبیله نوادگان و عموزادگان بودند، که جد مستقیم آل نهیان و آل مکتوم می‌باشد. قبیلهٔ بنی یاس از نفوذ خاصی در منطقه برخوردار بوده اند، و در قیام اتحاد دولت امارات متحده عربی نقش مهمی داشته اند.

شهر دبی یکی از مناطق پر توریست جهان است و یکی از امیرنشین های 7 گانه امارات متحده عربی است که بعنوان یکی شهر تمیز و امن شناخته شده است.دبی دارای تعداد زیادی مراکز خرید و جاذبه های گردشگری است که گردشگران تور دبی از این مناطق می توانند بازدید کنند. 

 

آب و هوای دبی

دبی دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک است، دبی در فصل تابستان بسیار گرم و بطور میانگین دارای دمایی حدود 40 درجه سانتی گراد در روز  و 30 درجه سانتی گراد به هنگام شب می باشد.اغلب روز های سال هوا آفتابی است.در فصل زمستان نیز هوا گرم است و به طور میانگین دارای دمای ۲۳ درجهٔ سانتی‌گراد (روزو ۱۴ درجهٔ سانتی‌گراد (شب) می‌باشد.بهترین زمان برای سفر فصل پاییز می باشد و از ماه نوامبر تا آوریل هوای مناسبی دارد.

abhava.jpg

درباره دبی

  • زبان رسمی عربی است اما به زبان انگلیسی، هندو، اردو، مالایی و تمیل صحبت می شود.
  • اسلام دین رسمی مردم دبی است.تعداد زیادی از ساکنان دبی مسیحی، هندو، بودایی، سیکو بهائی هستند.در حالی که دولت کشور امارات مجوز قانونی به گروه‌های مذهبی نمی‌دهد، اما ممکن است برخی از ۷ شیخ‌نشین‌های این کشور استقلال داخلی به برخی از مذاهب بدهند. 
  • طبق سرشماری اخیر افراد ملت هندوستان بیشترین جمعیت مستقر در دبی را تشکیل می‌دهند. 
  • واحد پول دبی درهم امارات (AED) است و از دلار هم می توان استفاده کرد.
  • فاصله هوایی تهران - دبی: 2 ساعت
  • اقتصاد دبی

    دبی ارزشش را بعنوان یک مسیر تجاری در دهه 1970 و 1980 کسب کرد.شهر دبی تجارت طلا دارد و بندر جبل علی در دهه 1970 ساخته شده و بزرگترین بندر دست ساز بشردر دنیا است.اما دبی به صورت فزاینده‌ای در حال پیشرفت به عنوان مرکزی برای صنایع خدماتی از قبیل فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری می‌باشد. خطوط حمل و نقل توسط شرکت هواپیمایی امارات تقویت شده و در سال ۲۰۰۶ حدود ۲۸ میلیون گردشگران تور دبی را جابه‌جا کرده‌است. همچنین در دبی مناطق آزاد برای صنایع بخصوص وجود دارد از قبیل شهر اینترنتی دبی و شهر رسانهٔ دبی، که با یکفیلترمحدود شده و برخی سایتها و سایتهای اسراییلی بسته‌است و فرستادن صدا دراینترنتغیرقانونی است.درآمد امارت دبی از منطقه جبل علی از فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد است.

  • فرودگاه های دبی

    فرودگاه بین المللی دبی

    فرودگاه بین المللی دبی (YATA، DXB، ICAO، OMDB) مرکز اصلی هواپیمایی امارات یا پرواز امارات است. هواپیمایی امارات نام خطوط هوایی رسمی دولت دبی است که در حال حاضر به 111 شهر در 62 کشور از 6 قاره جهان به طور مستقیم پرواز دارد.پرواز امارات از سمت سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی بعنوان ( برترین شرکت هواپیمایی سال 2011) انتخاب شده است.این فرودگاه هم اکنون 12مین فرودگاه شلوغ جهان از لحاظ تعداد مسافران تور دبی است همچنین 5 مین فرودگاه شلوغ جهان از لحاظ تعداد مسافران بین المللی می باشد.علاوه بر آن این فرودگاه با حمل 1.9377 میلیون محموله و بار، 8 مین فرودگاه شلوغ باری جهان در سال 2009 بوده است.در همان سال 2009 نیز 44مین فرودگاه شلوغ جهان بر پایه تردد هواپیما بوده است.

    AIRPORT4.jpg

    رتبه فرودگاه بین المللی دبی از نظر شلوغی در جهان بصورت زیر است:

    تعداد مسافران:

    این فرودگاه تا قبل سال 2007 در فهرست 30 فرودگاه شلوغ جهان نبوده است.در سال 2007 رتبه 27، سال 2008 رتبه 20، سال 2009 رتبه 15، سال 2010 رتبه 13 و در سال 2011 رتبه 12 کسب کرد.

    تعداد مسافران بین المللی:

    در سال 2005 رتبه 11، سال 2006 رتبه 10، سال 2008 رتبه 6 و در سال 2010 رتبه 5 کسب کرد.

    حمل بار و محموله:

    در سال 2002 رتبه 21، سال 2003، 2004،2005 رتبه 18 ،سال 2006 رتبه 17، سال 2007 رتبه 13، سال 2008 رتبه 11، سال 2009 و 2010 رتبه 8  کسب کرد.

    AIRPORT3.jpg

    فرودگاه مکران دبی

    فرودگاه مکران دبی دارای 3 ترمینال لوکس است که پروازهای شرکت های خارجی از ترمینال 1،2و پروازهای هواپیمایی امارات از ترمینال 3 صورت می پذیرد.ترمینال 3 فرودگاه دبیاز بزرگترین ساختمان های جهان از نظر مساحت می باشد.مساحت این ترمینال 1.500.000 مترمربع است .فرودگاه بین المللی دبی دارای یک مرکز خرید بنام دوتی فیری ( به معنی گمرک) نیز می باشد. این فرودگاه جوایز زیادی بخاطر طراحی دریافت کرده است.

    AIRPORT1.jpg

     

    فرودگاه بین المللی آل مکتوم دبی

    فرودگاه دیگری بنام فرودگاه بین المللی آل مکتوم در سال 2004 کلنگ زده شده و در سال 2010 اولین فاز آن در منطقه جبل علی دبی افتتاح شده است.فاز اول این فرودگاه ظرفیت حمل بیش از 250.000 تن بار و جابه جایی 5 میلیون گردشگر را در سال دارد. یک باند مخصوص برای هواپیمایی ایر باس دارد.در صورت ساخت کامل فرودگاه آل مکتوم، این فرودگاه با ۵ باند فرود و ۴ ترمینال، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود که خواهد توانست بیش از ۱۶۰ میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن محموله را در سال جابه‌جا کند. انتظار می‌رود که این فرودگاه در سال ۲۰۱۷ به صورت کامل بهره‌برداری شود.

     

  • مطالب مرتبط:                      

     تور دبی اردیبهشت 96 

     تور دبی خرداد 96    

    تور دبی تابستان 96

    تور دبی تیر 96

    تور دبی مرداد 96 

    تور دبی شهریور 96 

    تور دبی از شیراز

    تور دبی از تبریز

    تور دبی از اصفهان

    تور دبی از کرمانشاه

     تور دبی از مشهد



تعداد بازدید از این مطلب: 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود