جاذبه های گردشگری مشهد

آمار مطالب

کل مطالب : 616
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1544
باردید دیروز : 239
بازدید هفته : 2268
بازدید ماه : 2889
بازدید سال : 6025
بازدید کلی : 122922

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان turekish و آدرس kishturr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : niknam
تاریخ : یک شنبه 12 دی 1395
نظرات

آبشار اخلمد مشهد

akhlamad.jpg

آبشار اخلمد مشهد از آبشارهای استان خراسان رضوی،شمال شرقی ایران در شهرستان چناران در ۸۵ کیلومتری شمال غربیمشهد و ۲۴ کیلومتری چناران روبه کوه‌های بینالود و در دو کیلومتری روستای اخلمد مشهد قرار دارد. این آبشار از دو آبشار بلند کنار هم تشکیل شده است که هر کدام بالای ۴۰ متر ارتفاع دارند. اخلمد که از مکان های دیدنی اطراف مشهد می باشد و قدمتی چند هزار سال دارد، در دره ای در میان کوه بینالود بنا شده که این دره دارای دیواره‌های صخره‌ای با ارتفاع حدود ۲۰۰–۳۰۰ متر می‌باشد که یکی از بزرگ‌ ترین مناطق برای ورزش مفرح سنگنوردی در ایران می‌باشد از دیواره‌های معروف آن می‌توان به (دیواره سفید - الله اکبر -عقاب و...) نام برد. در ابتدای دره ، انواع گل‌ها و گیاهان زیبا و درختان انبوه به همراه باغات فراوان میوه به چشم می‌خورد و پس از طی مسیری آبشار اول که دارای 23 متر ارتفاع است، دیده میشود و با گذر از میان این آبشار و در یک کیلومتری آن، آبشار اصلی اخلمد با ارتفاعی حدودا 40 متری قرار دارد  و آبشار سوم و چهارم نیز در بالای این آبشارها قرار دارد. روستا اخلمد دارای باغ‌های زیبا و پرمحصولی می‌باشد و از میان محصولات این منطقه سیب و گلابی اخلمد بسیار معروف است. مسافران تور مشهدمی توانند با رفتن به این مکان زیبا از مسافرت خود لذت ببرند.

akhlamad2.jpg

آدرس: اخلمد در ۸۴ کیلومتری مشهد و در امتداد جاده مشهد- قوچان 

پارک وحدت مشهد

پارک وحدت مشهد در مکانی به مساحت بیست هکتار در اطراف بلوار وحدت در شرق مشهد به عنوان بزرگترین پارک مشهدمقدس می باشد و هرساله گردشگران تور مشهد زیادی را به خود جلب می کند.این پارک درسال ۱۳۴۵ شمسی تاسیس شده و از آن زمان تاکنون بخش های مختلف فرهنگی و ورزشی و تفریحی درآن بنا شده است و هم اکنون نیز در حال به روز رسانی و پیشرفت وگسترش بیشتری برای پارک می باشند .

 

 


این پارک بخاطر داشتن امکانات سیاحتی و تفریحی و ورزشی همچون فضای سبز ، دریاچه مصنوعی ، آب نما و آبشار ،تئاتر و سینما های تابستانی ، و امکانات ورزشی از قبیل سکوهای تنیس روی میز ، شطرنج ، زمین های ورزشی و زمین اسکیت و …جز بهترین مناطق گردشگری تور مشهد می باشد . در این پارک علاوه بر این با احداث مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) توسط اداره کل ارشاد اسلامی خراسان ، کتابخانه و مراکز فعالیت های فرهنگی و هنری باعث رفاه حال مسافران تور مشهد شده است.


 

مقبره پیر پالان دوز مشهد

مقبره پیر پالان دوز مشهد واقع در قسمت شمال شرقى مجموعه حرم حضرت رضا (ع) و شامل بنایى چهارگوش با گنبدى بر فراز آن،  ‌و ایوانى آجرى در مقابل می باشد. در داخل بقعه، شاه‌نشینى می باشد که در بالاى آن، یزدى‌بندى‌هایى طراحی شده که در اصل داراى نقاشى بوده و به داخل بقعه جلوه ی منحصر به فرد داده است. بدنه‌هاى بنا، از دوران صفویه،با نقاشى طراحی شده است که بر اثر گذر زمان و نفوذ رطوبت، جز بخش کمى از آن که مرمت و ثابت گردیده، بقیه از میان رفته است. در زیر کاسه ی گنبد نیز ترنج زیبایى با نگاره‌هاى گیاهى طنین اندازی شده است. نماى خارجى مقبره به ایجاد طاق‌ نماهاى تیزه‌ دار آجرى و پشت‌‌ بغل‌ هاى کاشى و قاب‌ هاى مستطیل تزئینى بر فراز آن‌ها، در عین سادگى، چشم اندازی زیبا دارد. سطح گنبد پیازى شکل فراز بنا که بر روى گردنى استوانه‌اى شکل استوار شده، داراى پوشش ساده‌اى از کاشى فیروزه‌اى می باشد. شکل کلى بنا و بازمانده‌‌هاى نقاشى‌ هاى درون آن، بنا را اثرى از دوران صفوى معرفى مى‌کند که در سال 985 ( هـ.ق ) تاسیس شده است. تاریخ مزبور، بر کتیبه ی سنگ سفید مربعى تراشیده شده است.


شخصیت به خاک سپرده شده در مقبره پیر پالان دوز مشهد، با توجه به نوشته ی سنگ مزارش، «محمد عارف عباسی»، از عرفاى سلسله ی ذهبیه‌ می باشد. لقب «پالان‌دوز» ازاین جهت به او داده شده که براى گذران زندگى خود، با وجود مقام والایى که نزد مردم داشته، به کار پالان‌ دوزى مشغول بوده است. از این‌ شخصیت، قرآن هفت‌سوره‌اى به جا مانده که به خط خوش ثلث نوشته شده است و حکایت از توانایى او در کار خطاطى می کند.سالی گشت به مسافران عزیز تور مشهد پیشنهاد به زیارت این مقبره را  می دهد. 

 

 

گنبد سبز مشهد :

_سبز_مشهد_1.jpg

بنای تاریخی گنبد سبز مشهد در خیابان آخوند خراسانی و در وسط میدان گنبد سبز واقع شده است.این بنا داراى گنبدى فیروزه‌اى رنگ متمایل به سبز، چهار ایوان و هشت ضلع می‌باشد که علاوه بر ایوان و طاق نماها، کاشی‌کاری زیبای آن به بقعه جلوه خاص بخشیده است. این بنا مدفن شیخ محمد مومن عارف است که در دوره صفویه می زیسته و در سال 904 قمری وفات یافته . شرح زندگانی این عارف در کتابی به نام گنبد سبز آورده شده که به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی منتشر شده است . این بقعه در دوران صفویه در میان قبرستانی به نام  "میر هوا" بوده که بعدها پیرامون آن محوطه سازی شد و با توسعه شهرمشهد این بقعه در میان میدان قرار گرفت و در سال 53 نمای این بنا کاشی کاری شد .دیدن از این بقعه زیبا به مسافران تور مشهد پیشنهاد می شود .

_سبز_مشهد_2.jpg

 

 

سد طرق مشهد :

_طرق_مشهد1.jpg

از تفریحات مشهد که مورد توجه مردم مشهد است ,بند طرق مشهد است . سد طرق در 14 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد . این سد بر روی رودخانه طرق واقع شده است.این بند در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرقی مشهد قرار دارد و بر روی رودخانه طرق در یکصد متری بالا دست بند قدیمی طرق احداث شده است. ساختار این سازه از نوع بتونی دو قوسی متقارن متشکل از ۲۲ بلوک به عرض ۱۴ متر می‌باشد که در سال ۱۳۶۱ش آغاز و در سال ۱۳۶۷ش به پایان رسیده است. طول تاج این بند ۳۲۲ متر است. بنای اولیه این سازه آبی در زمان تیموری و به امر امیر علیشیر نوایی ساخته شده است. گردشگر و مسافران تور مشهد که می خواهید در مشهد ماهیگیری را تجربه کنید به شما پیشنهاد می کنیم سد طرق را تجربه کنید . 

_طرق_مشهد_2.jpg

_طرق_مشهد_5.jpg

 

مطالب مرتبط :

تور مشهد زمستان 95

تور مشهد دی 95

تور مشهد بهمن 95

تور مشهد اسفند 95 

تور مشهد نوروز 96 

تور مشهد از شیراز

تور مشهد از تبریز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از کرمانشاه

تور مشهد از کیش

 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 115
موضوعات مرتبط: تورمشهد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود