فرهنگسرای بهشت مشهد

آمار مطالب

کل مطالب : 616
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1486
باردید دیروز : 239
بازدید هفته : 2210
بازدید ماه : 2831
بازدید سال : 5967
بازدید کلی : 122864

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان turekish و آدرس kishturr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : niknam
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات

فرهنگسرای بهشت مشهد

بنای فرهنگسرای بهشت مشهد برای دوره پهلوی اول میباشد که در سال 1310 ساخته شده است. برای اولین بار از آن بابت دبیرستان مستوفی و با گذر زمان بعنوان تالار عروسی نیز استفاده میشود. فرهنگسرای بهشت مشهد در غرب بلوار مدرس ، در ضلع جنوبی میباشد.

فرهنگسرای بهشت مشهد در خیابان امام خمینی - خیابان جنت در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۸۴ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از این رو نظر بسیاری از گردشگران عزیز تور مشهد را به خود جلب کرده است.

 

 

 

حمام مهدی قلی بیگ مشهد

_مهدی_قلی_بیگ_مشهد_5.jpg

_مهدی_قلی_بیگ_مشهد_1.jpg

حمام مهدی قلی بیک مشهد در سال ۱۰۲۷ هجری قمری به دستور مهدی قلی بیک جانی قربانی؛ از بازماندگان خانواده امیر ارغون آقای اویرات و از امرای ترک خراسان که به عنوان میر آخور (رییس اصطبل شاهی) شاه عباس اول صفوی منصوب بوده است، ساخته شده و وقف ساحت مقدس امام رضا (ع) گردید. حمام مهدی قلی بیک در کنار مقبره امیر ملکشاه (مسجد شاه، مسجد هفتاد و دو تن) در ضلع بیرونی سردر غربی صحن جامع حرم  مطهر حضرت رضا (ع) قرار گرفته و از جهت دیگر، در خیابان اندرزگو (خسروی نو)، انتهای خیابان اندرزگو ۱۳ (بازار فرش فروش ها) واقع شده است. به علت همجواری حمام با بنای تاریخی مسجد شاه (مقبره امیر ملکشاه) و نیز نزدیک بودن به حرم امام رضا (ع)، قبلا به حمام شاه و پس از انقلاب به حمام رضوی شهرت داشته است.

ساختمان قدیمی این حمام که در داخل حرم امام رضا می باشد دارای قسمت های مختلفی می باشد که می توان به رختکن , شاه نشین , خزینه و  نمایشگاه عکس ,اتاق سماور , استخر و اتاق  پیرایش  اشاره کرد. این حمام در ابتدای بازار بزرگ جنب مسجد شاه قرار دارد و این اثر در تاریخ پنج اردیبهشت ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۳۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
این حمام متعلق به آقای مهدی قلی بیگ بوده است که این آقا یکی از پادشاهان خراسان در زمان صفویه بوده است. این مرد در زمان جنگ عثمانی ها با ایران در جنگ به عنوان تفنگچی بوده است. قلی بیگ تمام ثروت خود را وقف حرم امام رضا(ع) کرده است, قلی بیگ در قزوین فوت کرده و جنازه اور را به مشهد و حرم امام رضا(ع) دفن کرده اند.

 

_مهدی_قلی_بیگ_مشهد_4.jpg

 

_مهدی_قلی_بیگ_مشهد_2.jpg

 

تور مشهد تابستان 95

  تور مشهد مرداد 95 

 تور مشهد شهریور 95

 



تعداد بازدید از این مطلب: 194
موضوعات مرتبط: تورمشهد , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود